czwartek, 25 sierpnia 2016

Od Suzi - opieka nad Figaro

Wstałam dość późno. Zaspana, poszłam do łazienki aby się umyć i ubrać. Założyłam moje ulubione stare sprane jeansy i koszulę w kratę. Uczesałam się w dość ładnego koka. Założyłam Harremu szelki i ubrałam moje nowe czarne glany i kurtkę. Z szafki wzięłam smycz i wyszłam na spacer z psem.
Po drodze weszłam do stajni. Harry lubił konie, i nie szczekał na nie. Poszłam prosto do paszarni po świeże kawałki marchwi. Potem poszłam do boksu Figara i dałam mu kawałek marchewki. Założyłam kantar i zapięłam na lonżę. Poszłam na lonżownik aby go lonżować. Harry usiadł za płotem a ja wprowadziłam Figara. Oddałam mu lonże i zaczęłam. Na początek stęp. Był grzeczny, więc baz problemu przeszedł do kłusa. Potem do wolnego galopu. Gdy skończyłam zdjęłam mu kantar i odpięłam lonżę. Lubiłam natural. Więc dosiadłam go. Na początku zaczęłam stępem aby nauczyć go o co w tym chodzi. Po chwili kapnęłam się że on mnie rozumie i wie o co chodzi. Przeszłam więc do kłusa. Również mnie rozumiał. Potem zeszłam i zostawiłam go na lonżowniku. Zaprowadziłam Harrego do pokoju. A ja przebrałam jeansy na bryczesy i wróciłam do Figaro. Zapięłam
go i poszłam na plac. Znów go odpięłam i zdjęłam mu kantar. Dosiadłam go i ruszyłam stępem. Po chwili przeszłam do kłusa a potem do galopu. Galopowałam z 5 minut i zatrzymałam go. Zauważyłam wtedy Panią Sue. Zeszłam z konia i podeszłam do niej.
- Czy pani była tu cały czas? - zapytałam
- Tak, i jestem zachwycona jak poradziłaś sobie z koniem który w życiu nie był nawet przyuczony do naturalu.
- dziękuję, ale on rozumiał wszystkie sygnały.
- To jest właśnie sztuka aby je czytelnie przekazać wtedy każdy koń cię zrozumie. - powiedziała i odeszła
Po chwili poczułam oddech na lewym ramieniu. Odwróciłam się i zobaczyłam Figara który stał za mną. Pogłaskałam go i wtuliłam się w jego jasną grzywę. Wyszłam z placu. Figaro szedł za mną. Dosiadłam go i pojechałam na nim w teren.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie spam w komentarzach i nie reklamuj bloga w miejscu do tego nieprzeznaczonym - to będzie karane usunięciem twojej uwagi. Nie zapominaj też o zasadach interpunkcji i ortografii! ;)