środa, 31 sierpnia 2016

Od Brit - opieka nad Nord

Tydzień temu przyjechały nowe konie do opieki, jednym z nich był Halfinger o imieniu Nord, gdy go zobaczyłam postanowiłam, że to właśnie ja będę się nim opiekować. Podeszłam do boksu wierzchowca i pogłaskałam go po kości nosowej, gdy to zrobiłam pojawiła się w pobliżu pani dyrektor i podeszła do mnie.
- Chciałabyś się nim opiekować? - zapytała.
- Oczywiście - odpowiedziałam i przytuliłam sie do wałacha.
- To choć za mną do biura by podpisać kilka dokumentów.
Gdy już podpisałam wszystkie ,,papierki" i powiedziałam dziękuję, wyszłam i prawie, że biegłam do boksu prawie mojego konika. Podeszłam do drzwi, przed którymi ktoś połorzył jego siodło, ogłowie i skrzymkę ze szczotkami, wyjęłam je i otworzyłam drzwi od boksu. Zaczęłam czyścić, Nord odziwo nie zaczął kopać, ani podszczypywać. Gdy już go wyczyściłam to podeszła do mnie moja mama i zapytała:
- To ty się nim opiekujesz?
Ja bez namysłu odpowiedziałam:
- Tak, on jest taki grzeczny i prawie mój - mówiąc to uśmiechnęłam się.
Ruszyłam w stronę domu właścicieli by się przebrać na jazdę, wyjęłam z szafy czarne bryczesy i białą koszulkę. Gdy już się ubrałam, ponownie poszłam do stajni i zaczęłam siodłać wierzchowca.
Ruszyłam na halę, ponieważ było strasznie gorąco. Na hali spotkałam Lunę skaczącą przez przeszkody, też postanowiłam poskakać, więc zapytałam:
- Mogę potrenować z tobą?
- Oczywiście, że możesz zaczynaj - odpowiedziała Luna
Ruszyłam stępem, zrobiłam kilka kułek tym chodem i postanowiłam przejść do kłusa, robiłam mnóstwo przejść, zatrzymań, zmian kierunku i wolt, by zobaczyć jak koń reaguje na pomoce, wszystko było dobrze więc postanowiłam najechać na małą stacjonatę, przeskoczył idealnie ze sporym zapasem, poklepałam go i na wolcie zagalopowałam i galopowałam sobie po wolcie, gdy stwierdziłam, że wystarczy, rozkłusowałam go i rostępowałam. Po skończonym treningu odprowadziłam go do boksu i zaczęłam czyścić

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie spam w komentarzach i nie reklamuj bloga w miejscu do tego nieprzeznaczonym - to będzie karane usunięciem twojej uwagi. Nie zapominaj też o zasadach interpunkcji i ortografii! ;)